hotline
 kor

Новини та повідомлення

ТСК ухвалила рішення про зміни до регламенту, що продовжують термін її повноважень

03.06.2015

Р—РіС–РґРЅРѕ Р·С– змінами, внесеними РґРѕ статті 1.6 пункту1.6.1 регламенту РўРЎРљ, РґРѕ строку повноважень РљРѕРјС–СЃС–С— РЅРµ зараховується час, протягом СЏРєРѕРіРѕ Тимчасова спеціальна РєРѕРјС–СЃС–СЏ РЅРµ могла реалізовувати СЃРІРѕС— повноваження через відсутність повноважного складу, передбаченого частиною 8 СЃС‚. 4 Закону України «РџСЂРѕ відновлення РґРѕРІС–СЂРё РґРѕ СЃСѓРґРѕРІРѕС— влади РІ Україні».

Нагадаємо, що Тимчасову спеціальну РєРѕРјС–СЃС–СЋ Р· перевірки СЃСѓРґРґС–РІ СЃСѓРґС–РІ загальної юрисдикції було створено РЅР° 1 СЂС–Рє РїСЂРё Вищій раді юстиції РІС–РґРїРѕРІС–РґРЅРѕ РґРѕ Закону України «РџСЂРѕ відновлення РґРѕРІС–СЂРё РґРѕ СЃСѓРґРѕРІРѕС— влади РІ Україні» Р· метою проведення перевірок РґС–Р№ СЃСѓРґРґС–РІ, що виносили рішення проти учасників масових акцій протестів РІ Україні Сѓ період Р· 21 листопада 2013 СЂРѕРєСѓ РґРѕ 11 квітня 2014 СЂРѕРєСѓ, та інших рішень СЃСѓРґС–РІ, визначених Сѓ статті 3 Закону.

РЎРІРѕСЋ роботу РљРѕРјС–СЃС–СЏ розпочала 12 червня 2014 СЂРѕРєСѓ – Р· часу призначення РґРѕ С—С— складу дев’яти РѕСЃС–Р±: Рї’яти – Пленумом Верховного РЎСѓРґСѓ України та чотирьох – РЈСЂСЏРґРѕРІРёРј уповноваженим Р· антикорупційної політики.  РќР° той час Верховна Рада України РґРѕ складу РўРЎРљ СЃРІРѕС—С… представників РЅРµ делегувала. Р— вибуттям Р·С– складу РўРЎРљ СЃСѓРґРґС– Верховного РЎСѓРґСѓ України Сѓ відставці Юрія Кармазіна 24 жовтня 2014 СЂРѕРєСѓ РљРѕРјС–СЃС–СЏ втратила правомочність. РљСЂС–Рј того,  5 РіСЂСѓРґРЅСЏ 2014 СЂРѕРєСѓ член РљРѕРјС–СЃС–С—, СЃСѓРґРґСЏ Верховного РЎСѓРґСѓ України Сѓ відставці Станіслав Щотка подав заяву РїСЂРѕ звільнення Сѓ Р·РІ’СЏР·РєСѓ С–Р· призначенням РЅР° посаду члена Вищої кваліфікаційної РєРѕРјС–СЃС–С— СЃСѓРґРґС–РІ України РІС–РґРїРѕРІС–РґРЅРѕ РґРѕ наказу Голови Державної СЃСѓРґРѕРІРѕС— адміністрації України РІС–Рґ 5 РіСЂСѓРґРЅСЏ 2014 СЂРѕРєСѓ.

Лише 5 лютого 2015 СЂРѕРєСѓ Верховна Рада України ухвалила Постанову «РџСЂРѕ призначення членів Тимчасової спеціальної РєРѕРјС–СЃС–С— Р· перевірки СЃСѓРґРґС–РІ СЃСѓРґС–РІ загальної юрисдикції», СЏРєРѕСЋ РґРѕ складу РўРЎРљ було делеговано Рї’ятьох РѕСЃС–Р±. Склад РўРЎРљ становив 11 РѕСЃС–Р±, однак РљРѕРјС–СЃС–СЏ  РЅРµ змогла розпочати роботу через непідписання Постанови Головою Верховної Ради України. Документ надійшов РґРѕ секретаріату Р’Р Р® 3 березня 2014 СЂРѕРєСѓ.

Підсумовуючи сказане РїС–Рґ час засідання, РіРѕР»РѕРІР° РўРЎРљ Володимир РњРѕР№СЃРёРє РїРѕРІС–РґРѕРјРёРІ, що РљРѕРјС–СЃС–СЏ через відсутність повноважного складу РЅРµ працювала С–Р· 24 жовтня 2014 СЂРѕРєСѓ РґРѕ 3 березня 2015 СЂРѕРєСѓ.

Обговорення Р·РјС–РЅ РґРѕ регламенту РїС–Рґ час засідання 3 червня 2015 СЂРѕРєСѓ викликало бурхливу РґРёСЃРєСѓСЃС–СЋ. Так, РЅР° РґСѓРјРєСѓ  С‡Р»РµРЅР° РљРѕРјС–СЃС–С—, СЃСѓРґРґС– Верховного РЎСѓРґСѓ України Сѓ відставці Миколи Лавренюка, Сѓ статті 2 Закону України «РџСЂРѕ відновлення РґРѕРІС–СЂРё РґРѕ СЃСѓРґРѕРІРѕС— влади РІ Україні» чітко зазначено, що перевірка СЃСѓРґРґС–РІ проводиться протягом 1 СЂРѕРєСѓ Р· РґРЅСЏ формування Тимчасової спеціальної РєРѕРјС–СЃС–С—, СЏРєР° утворюється РІ РїРѕСЂСЏРґРєСѓ, визначеному СЃС‚.4 Закону.  Р’С–РЅ висловив переконання, що такі Р·РјС–РЅРё можуть бути внесені лише РґРѕ Закону, що С” компетенцією виключно Верховної Ради України. «РЈ статті 2 Закону зазначено, що РљРѕРјС–СЃС–СЏ назначається та працює тільки протягом 1 СЂРѕРєСѓ Р· РґРЅСЏ формування, – сказав Микола Лавренюк. – РљРѕРјС–СЃС–СЏ сформована  12.06.2014 СЂРѕРєСѓ, РїСЂРѕ що було оголошено Сѓ Р—РњР† та РЅР° сайті Вищої ради юстиції. Спливає цей термін буквально через 10 РґРЅС–РІ, С– Тимчасова спеціальна РєРѕРјС–СЃС–СЏ РЅРµ РїРѕРІРёРЅРЅР° працювати після цього РґРЅСЏ». Р’С–РЅ також наголосив РЅР° Рї.1 статті 5 Закону, Сѓ СЏРєРѕРјСѓ зазначено, що повноваження членів РўРЎРљ припиняються РІ разі закінчення визначеного цим Законом строку повноважень. «РўРѕР±С‚Рѕ повноваження РўРЎРљ закінчуються 12 червня С– ніхто С–Р· членів РўРЎРљ РЅРµ може далі працювати. Це Р±СѓРґРµ незаконно, РјРё РЅРµ маємо права вирішувати С– скликати щось, РєРѕРіРѕСЃСЊ притягувати, РІ РєРѕРіРѕСЃСЊ  СЏРєС–СЃСЊ справи витребовувати, вивчати С– таке інше», – вважає Микола Лавренюк.

Утім, РіРѕР»РѕРІР° РўРЎРљ, СЃСѓРґРґСЏ Верховного РЎСѓРґСѓ України Сѓ відставці  Володимир РњРѕР№СЃРёРє висловив переконання, що рішення РїСЂРѕ продовження терміну повноважень РљРѕРјС–СЃС–С— однозначно випливає Р· тексту Закону. Р’С–РЅ нагадав, що Сѓ Верховній Раді України зареєстровано три законопроекти, що містять Р·РјС–РЅРё РґРѕ Закону України «РџСЂРѕ очищення влади» та передбачають продовження терміну роботи РўРЎРљ Р· перевірки СЃСѓРґРґС–РІ. Кожен законопроект, Р·Р° Р№РѕРіРѕ словами містить аналогічне запропонованому положення стосовно строків діяльності РљРѕРјС–СЃС–С—. «РќРµ забувайте, що РјРё С” Комісією Майдану. Майдан вимагав найперше люстрації для СЃСѓРґРґС–РІ, – наголосив Р’ РњРѕР№СЃРёРє, – С– Р· цим РїРѕРіРѕРґРёРІСЃСЏ український парламент. Першим законом РїСЂРѕ перевірку СЃСѓРґРґС–РІ Р±СѓРІ саме закон «РџСЂРѕ відновлення РґРѕРІС–СЂРё РґРѕ СЃСѓРґРѕРІРѕС— влади РІ Україні».

Член РўРЎРљ, доцент кафедри цивільного права РљРќРЈ С–Рј. Тараса Шевченка Олег Первомайський РІРІР°Р¶Р°С”, що «С‚реба чекати подальших Р·РјС–РЅ РґРѕ законодавства». «Р¤Р°РєС‚ично пропозиція, СЏРєР° СЃСЊРѕРіРѕРґРЅС– пролунала, відповідає ідеї, закладеній РІ сам Закон, тільки РІ тексті С—С— РїРѕРєРё що нема», – сказав науковець.  

«РљРѕР¶РµРЅ Р· нас, хто РїРѕРіРѕРґРёРІСЃСЏ бути призначеним РґРѕ складу цієї РљРѕРјС–СЃС–С— РІР·СЏРІ РЅР° себе відповідальність С– РїРѕРіРѕРґРёРІСЃСЏ відпрацювати 1 СЂС–Рє. 24 жовтня 2014 СЂРѕРєСѓ склад РљРѕРјС–СЃС–С— Р±СѓРІ неповноважний, оскільки Р·С– складу РљРѕРјС–СЃС–С— вийшов СЃСѓРґРґСЏ Верховного РЎСѓРґСѓ Сѓ відставці, – сказала РїС–Рґ час обговорення Р·РјС–РЅ РґРѕ регламенту член РљРѕРјС–СЃС–С—, СЋСЂРёСЃС‚ Катерина РЎРјРёСЂРЅРѕРІР°.РњРё РЅРµ відпрацювали СЂС–Рє, СЏРєРёР№ РјРё були Р·РѕР±РѕРІ’язані відпрацювати РЅР° користь громадян України, РЅР° користь держави. РЈ нас зараз залишилися нерозглянуті справи, СЏРєС– досліджені, СЏРєС– РјРё готові виносити РЅР° обговорення та заслуховувати, С– СЏ вважаю, що це наш РѕР±РѕРІ’СЏР·РѕРє продовжити цю роботу».  РќР° РґСѓРјРєСѓ Катерини РЎРјРёСЂРЅРѕРІРѕС—, Сѓ такий СЃРїРѕСЃС–Р± РљРѕРјС–СЃС–СЏ «РІРёРєРѕРЅСѓС” СЃРІС–Р№ РѕР±РѕРІ’СЏР·РѕРє  РІРїСЂРѕРґРѕРІР¶ СЂРѕРєСѓ проводити засідання С– розглядати справи». «РЇ вважаю, що жодних порушень немає, РјРё РїРѕРІРёРЅРЅС– вносити Р·РјС–РЅРё РґРѕ регламенту та відпрацювати те, що РјРё Р·РѕР±РѕРІ’язалися зробити», – сказала РІРѕРЅР°.

Таку Р¶ РґСѓРјРєСѓ висловила С– С‡Р»РµРЅ РљРѕРјС–СЃС–С—, адвокат Тетяна Юзькова. «Р—Р° змістом частини 8 СЃС‚. 4 Закону України «РџСЂРѕ відновлення РґРѕРІС–СЂРё РґРѕ СЃСѓРґРѕРІРѕС— влади РІ Україні» утворення Тимчасової спеціальної РєРѕРјС–СЃС–С— законодавець, безумовно, РїРѕРІ’язав Р· наявністю С—С— повноважного складу, – сказала РІРѕРЅР°. – Таким чином, РЅР° РјРѕСЋ особисту РґСѓРјРєСѓ, внесені Р·РјС–РЅРё РґРѕ регламенту, якщо члени РљРѕРјС–СЃС–С— Р·Р° РЅРёС… проголосують, РЅРµ суперечать змісту законодавчого акта. РўРѕРјСѓ прошу членів РљРѕРјС–СЃС–С— підтримати Р·РјС–РЅРё РґРѕ регламенту».

Питання було поставлено РЅР° голосування, Р·Р° Р№РѕРіРѕ результатами рішення прийнято 8-РјР° голосами «Р·Р°», 1– «РїСЂРѕС‚Рё».

Нагадаємо, що Комісія працює на громадських засадах. Організаційне забезпечення її діяльності здійснює секретаріат ВРЮ.

Відділ взаємодії зі ЗМІ

Повернутися до переліку розділу