hotline
 kor

Новини та повідомлення


ОГЛЯД ЗМІ. «Три в одному»

02.06.2015

Видання: «РЎСѓРґРѕРІРёР№ РІС–СЃРЅРёРє»
Номер видання: №5 (109)
Автор: Христина Пошелюжна

Парламентарії радять не один, а три роки перевіряти суддів, які підлягають люстрації за Законом про відновлення довіри до судової влади

Було очевидним, що Закон України «РџСЂРѕ очищення влади» (Закон) Сѓ подальшому Р±СѓРґРµ підданий змінам. Р† РЅРµ тому, що видавався РІС–РЅ РЅР° РіРѕСЂР°. Р† навіть РЅРµ тому, що після набуття Законом чинності висловитися Р· цього РїСЂРёРІРѕРґСѓ попросили Європейську РєРѕРјС–СЃС–СЋ Р·Р° демократію через право (Венеціанська РєРѕРјС–СЃС–СЏ). Закон став результатом політичного популізму С– РЅРµ запрацював так, СЏРє РЅР° це покладали надії Р№РѕРіРѕ автори.

Практично РІСЃС– так звані люстраційні звільнення оскаржуються РІ СЃСѓРґРѕРІРѕРјСѓ РїРѕСЂСЏРґРєСѓ. Рђ СЂСѓРєРё Феміди Р·РІ’язані кількома поданнями РґРѕ Конституційного РЎСѓРґСѓ України щодо конституційності деяких положень Закону РїСЂРѕ очищення влади. Два Р· подань ініційовані тими Р¶ СЃСѓРґРґСЏРјРё.

Експерти Венеціанської РєРѕРјС–СЃС–С— очікують, що Сѓ подальшому Закон Р±СѓРґРµ змінено Р· тим, щоб відійти РІС–Рґ принципу колективної відповідальності, мовля⠫люстрована РѕСЃРѕР±Р° має нести індивідуальну відповідальність, Р° РЅРµ відповідати Р·Р° те, що була частиною системи».

Зрештою, в конституційному поданні Верховного Суду України від 16 березня 2015 року між іншим наголошується на тому, що Законом ігнорується принцип індивідуального підходу при притягненні особи до юридичної відповідальності.

Пунктом 13 частини 2 статті 3 Закону РґРѕ переліку РѕСЃС–Р±, щодо СЏРєРёС… установлено заборону протягом десяти СЂРѕРєС–РІ Р· РґРЅСЏ набуття чинності Законом обіймати посади, щодо СЏРєРёС… здійснюється очищення влади (люстрація), віднесено СЃСѓРґРґС–РІ, СЏРєС– обіймали посади СЃСѓРґРґС–РІ Сѓ період Р· 21 листопада 2013 СЂРѕРєСѓ РґРѕ 22 лютого 2014 СЂРѕРєСѓ та РЅРµ були звільнені РІ цей період Р·С– СЃРІРѕС—С… посад Р·Р° власним бажанням Р·Р° певних СѓРјРѕРІ. Р’ іншому конституційному поданні говориться, що метою перевірки, передбаченої Законом, РЅРµ С” Р·’ясування того, чи були СЃСѓРґРѕРІС– рішення, ухвалені такими СЃСѓРґРґСЏРјРё, незаконними, несправедливими або політично вмотивованими та чи відповідали ці рішення принципам верховенства права. Більше того, РІС–РґРїРѕРІС–РґРЅРѕ РґРѕ Закону України «РџСЂРѕ відновлення РґРѕРІС–СЂРё РґРѕ СЃСѓРґРѕРІРѕС— влади РІ України», СЃСѓРґРґС– СЃСѓРґС–РІ загальної юрисдикції вже підлягають перевірці Сѓ разі прийняття РЅРёРјРё певних рішень. Таким чином, СЃСѓРґРґС–, визначені РІ пункті 13 частини 2 статті 3 Закону, Сѓ Р·РІ’СЏР·РєСѓ Р· ухваленням РЅРёРјРё тих самих СЃСѓРґРѕРІРёС… рішень підпадають також РїС–Рґ РґС–СЋ іншого Закону, що суперечить принципу правової визначеності.

РЈ Верховній Раді України зареєстровано чотири альтернативних законопроекти щодо Закону РїСЂРѕ очищення влади: проект Закону РїСЂРѕ внесення Р·РјС–РЅ РґРѕ деяких законодавчих актів України Р· питань очищення влади (в„– 2695) РІС–Рґ 21 квітня 2015 СЂРѕРєСѓ; проект Закону РїСЂРѕ внесення Р·РјС–РЅ РґРѕ деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення механізму очищення влади (в„– 2695-1) РІС–Рґ 5 травня 2015 СЂРѕРєСѓ; проект Закону РїСЂРѕ внесення Р·РјС–РЅ РґРѕ Закону України «РџСЂРѕ очищення влади» (в„– 2695-2); проект Закону РїСЂРѕ внесення Р·РјС–РЅ РґРѕ деяких законодавчих актів України Р· питань очищення влади (в„– 2695-3, РѕР±РёРґРІР° — РІС–Рґ 7 травня 2015 СЂРѕРєСѓ).

Тринадцятий — виключити

РўСЂРё альтернативних законопроекти (в„– 2695, в„– 2695-1 та в„– 2695-3) пропонують виключити РїСѓРЅРєС‚ 13 частини 2 статті 3 С–Р· Закону. РўРёРјРё Р¶ документами пропонується виключити Р· наступного положення РЅРѕСЂРјСѓ РїСЂРѕ те, що заборона, передбачена частиною 4 статті 1 цього Закону (РїСЂРѕ заборону обіймати посаду протягом Рї’яти СЂРѕРєС–РІ), застосовується РґРѕ СЃСѓРґРґС–РІ, СЏРєС– виносили ухвали РїСЂРѕ РґРѕР·РІС–Р» РЅР° затримання Р· метою РїСЂРёРІРѕРґСѓ, РїСЂРѕ застосування запобіжних заходів Сѓ вигляді тримання РїС–Рґ вартою, ухвалювали обвинувальні РІРёСЂРѕРєРё, залишали С—С… без Р·РјС–РЅ щодо РѕСЃС–Р±, РґРѕ СЏРєРёС… застосовано РїРѕРІРЅСѓ індивідуальну амністію Законом України «РџСЂРѕ внесення Р·РјС–РЅ РґРѕ Закону України «РџСЂРѕ застосування амністії РІ Україні» щодо РїРѕРІРЅРѕС— реабілітації політичних РІ’СЏР·РЅС–РІ» РІС–Рґ 27 лютого 2014 СЂРѕРєСѓ в„– 792-VII».

Недоторканними такі обмеження законопроекти залишають для співробітників органів внутрішніх справ, прокуратури та інших правоохоронних органів, які своїми рішеннями, діями чи бездіяльністю здійснювали заходи, спрямовані на кримінальне переслідування та притягнення до кримінальної відповідальності осіб, до яких застосовано повну індивідуальну амністію.

Зрештою, винести СЃСѓРґРґС–РІ «Р·Р° дужки» люстраційних обмежень пропонується С– шляхом внесення Р·РјС–РЅ РґРѕ частин 6 С– 7 статті 3 Закону. Так, законопроект в„– 2695 РїСЂРѕРїРѕРЅСѓС” викласти частину 6 таким чином: «Р·Р°Р±РѕСЂРѕРЅР°, передбачена частиною 4 статті 1 цього Закону, застосовується РґРѕ посадових та службових РѕСЃС–Р± державних органів та органів місцевого самоврядування (РѕРєСЂС–Рј СЃСѓРґРґС–РІ), співробітників органів внутрішніх справ, прокуратури України та інших правоохоронних органів, СЏРєС– СЃРІРѕС—РјРё рішеннями, РґС–СЏРјРё чи бездіяльністю, що встановлено рішенням СЃСѓРґСѓ щодо РЅРёС…, СЏРєРµ набрало законної сили, здійснювали заходи, спрямовані РЅР° перешкоджання реалізації конституційного права громадян України збиратися РјРёСЂРЅРѕ С– проводити Р·Р±РѕСЂРё, мітинги, РїРѕС…РѕРґРё С– демонстрації або спрямовані РЅР° завдання шкоди життю, Р·РґРѕСЂРѕРІ’СЋ, майну фізичних РѕСЃС–Р± Сѓ період Р· 21 листопада 2013 СЂРѕРєСѓ РїРѕ 22 лютого 2014 СЂРѕРєСѓ».

Частина 7 РІ проекті має такий вигляд: «Р·Р°Р±РѕСЂРѕРЅР°, передбачена частиною 4 статті 1 цього Закону, застосовується РґРѕ посадових та службових РѕСЃС–Р± державних органів та органів місцевого самоврядування (РѕРєСЂС–Рј СЃСѓРґРґС–РІ), співробітників органів внутрішніх справ, прокуратури та інших правоохоронних органів, стосовно СЏРєРёС… встановлено рішенням СЃСѓРґСѓ, СЏРєРµ набрало законної сили, що РІРѕРЅРё:

— співпрацювали С–Р· спецслужбами інших держав СЏРє таємні інформатори РІ оперативному отриманні інформації;

— СЃРІРѕС—РјРё рішеннями, РґС–СЏРјРё чи бездіяльністю здійснювали заходи (та/або сприяли С—С… здійсненню), спрямовані РЅР° РїС–РґСЂРёРІ РѕСЃРЅРѕРІ національної безпеки, РѕР±РѕСЂРѕРЅРё чи територіальної цілісності України;

— закликали публічно РґРѕ порушення територіальної цілісності та суверенітету України;

— розпалювали міжнаціональну ворожнечу;

— СЃРІРѕС—РјРё протиправними рішеннями, дією чи бездіяльністю призвели РґРѕ порушення прав людини та основоположних СЃРІРѕР±РѕРґ, визнаних рішенням Європейського СЃСѓРґСѓ Р· прав людини».

Варто зазначити, що законопроектом в„– 2695-3 пропонується підвищити термін-табу РЅР° зайняття «Р»СЋСЃС‚раційних посад» Р· Рї’яти РґРѕ Рї’ятнадцяти СЂРѕРєС–РІ.

КСУ в Законі

РЈ законопроекті в„– 2695 автори радять суттєво доповнити преамбулу Закону. РЈ РЅРѕРІС–Р№ версії наголошується РЅР° важливості позбавлення РІС–Рґ тоталітарної спадщини для молодих демократій С– виражається РґСѓРјРєР°, що політичний РєСѓСЂСЃ попереднього голови країни формувався РЅР° «Р±РµР·РїСЂРёРЅС†РёРїРЅРёС… С– політично залежних чиновниках». Також згадується РїСЂРѕ «РїСЂР°С†С–РІРЅРёРєС–РІ зарубіжних спецслужб РЅР° С—С… агентів, СЏРєС– просякнули апарат державних органів влади України».

Проекти в„– 2695-1 та в„– 2695-2 преамбули РЅРµ зачіпають, Р° РѕС‚ в„– 2695-3 перелічує СЂСЏРґ факторів, враховуючи СЏРєС–, Верховна Рада України взялася Р·Р° люстрацію. Серед РЅРёС… — факти масового вбивства та каліцтва громадян, СЏРєС– реалізовували СЃРІРѕС” право РЅР° РјРёСЂРЅС– зібрання.., СЏРєС– спричинені, РІ тому числі, діяльністю агентів Р РѕСЃС–Р№СЃСЊРєРѕС— Федерації, спрямованою РЅР° дестабілізацію ситуації РІ Україні та розпалювання громадянської РІС–Р№РЅРё РІ державі.

РЈСЃС– три альтернативних проекти (в„– 2695, в„– 2695-1, в„– 2695-3) пропонують доповнити перелік Р· членів Вищої ради юстиції (Р’Р Р®), членів Вищої кваліфікаційної РєРѕРјС–СЃС–С— СЃСѓРґРґС–РІ України (Р’РљРљРЎ), професійних СЃСѓРґРґС–РІ, голови Державної СЃСѓРґРѕРІРѕС— адміністрації України, Р№РѕРіРѕ першого заступника, заступника (частина 4 статті 2 (посади, щодо СЏРєРёС… здійснюються заходи Р· очищення влади (люстрація) — СЃСѓРґРґСЏРјРё Конституційного РЎСѓРґСѓ України.

Норми про заборону обіймати посади протягом десяти років для членів ВРЮ (крім Голови Верховного Суду України), члена ВККС, голови ДСА України, його першого заступника, заступника, які обіймали відповідні посади не менше року у період з 25 лютого 2010 року по 22 лютого 2014 року, не зачіпають ні один із законопроектів.

Р’С–РґРїРѕРІС–РґРЅРѕ РґРѕ частини 4 статті 5 Закону («РџСЂРѕРІРµРґРµРЅРЅСЏ перевірки»), організація проведення перевірки професійних СЃСѓРґРґС–РІ покладається РЅР° голову СЃСѓРґСѓ, РІ СЏРєРѕРјСѓ працює СЃСѓРґРґСЏ. Організація проведення перевірки членів Р’Р Р®, Р’РљРљРЎ покладається РЅР° керівника органу, РІ СЏРєРѕРјСѓ працює РѕСЃРѕР±Р°. Ці положення також РЅРµ піддаються змінам РЅС– РѕРґРЅРёРј С–Р· законопроектів.

Технічні Р·РјС–РЅРё РїСЂРѕРїРѕРЅСѓС” законопроект в„– 2695 РІ частину 13 цієї Р¶ статті. РЈ разі встановлення РїС–Рґ час перевірки професійного СЃСѓРґРґС– недостовірності відомостей, визначених пунктами 1 та/або 2 частини 5 цієї статті, голова СЃСѓРґСѓ, РІ СЏРєРѕРјСѓ працює СЃСѓРґРґСЏ (РІ чинному Законі — «РѕСЂРіР°РЅ, СЏРєРёР№ РїСЂРѕРІРѕРґРёРІ перевірку», але фактично цим органом С” голова СЃСѓРґСѓ), надсилає РєРѕРїС–СЋ РІРёСЃРЅРѕРІРєСѓ РїСЂРѕ результати перевірки РґРѕ центрального органу виконавчої влади Р·С– спеціальним статусом, що забезпечує формування та реалізує державну політику Р· питань очищення влади (люстрації) (РІ чинному Законі це — Міністерство юстиції України), СЏРєРёР№ протягом Рї’яти (Р° РЅРµ трьох, СЏРє тепер) робочих РґРЅС–РІ Р· РґРЅСЏ одержання такого РІРёСЃРЅРѕРІРєСѓ надсилає Р№РѕРіРѕ РґРѕ Р’Р Р® та/або Р’РљРљРЎ С– звертається Р· пропозицією РїСЂРѕ прийняття подання РїСЂРѕ звільнення СЃСѓРґРґС– Р· посади. Проект в„– 2695-1 РІ цій частині РїСЂРѕРїРѕРЅСѓС” уточнити тільки назву органу, РґРѕ СЏРєРѕРіРѕ надсилаються результати перевірки, Р° РІ проекті в„– 2695-3 йдеться РїСЂРѕ Р·РјС–РЅРё, аналогічні проекту в„– 2695 Р· єдиною відмінністю — РІ разі встановлення недостовірності відомостей, РІС–РґРїРѕРІС–РґРЅРёР№ РІРёСЃРЅРѕРІРѕРє повинен надіслати орган, СЏРєРёР№ РїСЂРѕРІРѕРґРёРІ перевірку (тобто, СЏРє Сѓ чинному законодавстві).

РЈ законопроектах в„– 2695 та в„– 2695-3 вже РЅРµ зазначено, що Міністерство юстиції України для цілей цього Закону С” СЃСѓР±’єктом звернення щодо подання РїСЂРѕ звільнення СЃСѓРґРґС–РІ. Рђ РѕС‚ Сѓ проекті в„– 2695-1 відзначено, що «Р¦РµРЅС‚ральний орган виконавчої влади Р·С– спеціальним статусом, що забезпечує формування та реалізує державну політику Р· питань очищення влади (люстрації), для цілей цього Закону С” СЃСѓР±’єктом звернення щодо подання РїСЂРѕ звільнення СЃСѓРґРґС–РІ». Але це, власне, теж технічні правки.

Змінили зміст

Більш суттєві Р·РјС–РЅРё щодо СЃСѓРґРґС–РІ законопроекти пропонують внести РґРѕ Закону України «РџСЂРѕ відновлення РґРѕРІС–СЂРё РґРѕ СЃСѓРґРѕРІРѕС— влади РІ Україні». Законопроекти (в„– 2695, в„– 2695-1 та в„– 2695-3) містять практично аналогічні Р·РјС–РЅРё, тому далі РјРё Р·СѓРїРёРЅРёРјРѕСЃСЏ РЅР° аналізі проекту в„– 2695.

Від одного до трьох років автори законопроекту радять збільшити строк перевірки суддів. Відлік строку починається з дня формування Тимчасової спеціальної комісії з перевірки суддів судів загальної юрисдикції (ТСК). Однак документом уточнюється, що до цього строку не зараховується час, протягом якого ТСК не могла реалізовувати свої повноваження через відсутність повноважного складу.

Народні депутати України — автори законопроекту відходять РІС–Рґ РѕР±РѕРІ’язковості додавати РєРѕРїС–С— СЃСѓРґРѕРІРѕРіРѕ рішення, прийнятого суддею, щодо перевірки СЏРєРѕРіРѕ подається заява. «Р”Рѕ заяви можуть бути подані РєРѕРїС–С— СЃСѓРґРѕРІРѕРіРѕ рішення…», — так пропонують почати частину 3 статті 2 Закону РїСЂРѕ відновлення РґРѕРІС–СЂРё. Наступна РЅРѕСЂРјР° (частина 4 статті 2) вже РЅРµ містить РІРёРјРѕРіРё повернути заяву заявнику, якщо РЅРµ додані РєРѕРїС–С— СЃСѓРґРѕРІРёС… рішень. «РўРЎРљ може повернути заяву заявнику без розгляду лише Сѓ разі, якщо заява РЅРµ відповідає вимогам, встановленим цим Законом», — так зазначається Сѓ проекті.

Статтю 2 Закону РїСЂРѕ відновлення РґРѕРІС–СЂРё рекомендується доповнити РґРІРѕРјР° РЅРѕРІРёРјРё частинами. Зокрема, частина 6 Р·РѕР±РѕРІ’СЏР·СѓС” Р’Р Р® С– Р’РљРљРЎ надіслати РўРЎРљ адресовані С—Рј заяви або подання РїСЂРѕ притягнення РґРѕ дисциплінарної відповідальності, РїСЂРѕ звільнення Р·Р° особливих обставин СЃСѓРґРґС– (СЃСѓРґРґС–РІ), перевірку СЏРєРёС… віднесено цим Законом РґРѕ повноважень РўРЎРљ.

Частина 7 говорить, що перевірка вважається розпочатою Р· моменту отримання РўРЎРљ РєРѕРїС–С— СЃСѓРґРѕРІРѕС— справи, що розглядалася суддею, Р° закінченою — Р· моменту ухвалення РІРёСЃРЅРѕРІРєСѓ.

Найцікавіші зміни пропонується внести до статті 3 Закону про відновлення довіри, яка визначає зміст перевірки. То які ж тепер рішення суддів впали в око законотворцю?

Р’С–РґРїРѕРІС–РґРЅРѕ РґРѕ частини 1 статті 3 законопроекту в„– 2695, це, РїРѕ-перше, рішення, спрямовані РЅР° перешкоджання реалізації конституційного права громадян України збиратися РјРёСЂРЅРѕ С– проводити Р·Р±РѕСЂРё, мітинги, РїРѕС…РѕРґРё С– демонстрації або спрямовані РЅР° завдання шкоди життю, Р·РґРѕСЂРѕРІ’СЋ, майну фізичних РѕСЃС–Р± Сѓ період Р· 21 листопада 2013 СЂРѕРєСѓ РїРѕ 22 лютого 2014 СЂРѕРєСѓ.

РџРѕ-РґСЂСѓРіРµ, рішення РїСЂРѕ РґРѕР·РІС–Р» РЅР° затримання Р· метою РїСЂРёРІРѕРґСѓ, РїСЂРѕ застосування запобіжних заходів Сѓ вигляді тримання РїС–Рґ вартою, Р° також обвинувальних РІРёСЂРѕРєС–РІ, рішень РїСЂРѕ залишення С—С… без Р·РјС–РЅ щодо РѕСЃС–Р±, РґРѕ СЏРєРёС… застосовано РїРѕРІРЅСѓ індивідуальну амністію Законом України «РџСЂРѕ внесення Р·РјС–РЅ РґРѕ Закону України «РџСЂРѕ застосування амністії РІ Україні» щодо РїРѕРІРЅРѕС— реабілітації політичних РІ’СЏР·РЅС–РІ» РІС–Рґ 27 лютого 2014 СЂРѕРєСѓ.

РџРѕ-третє, рішення РїСЂРѕ РґРѕР·РІС–Р» РЅР° затримання Р· метою РїСЂРёРІРѕРґСѓ, РїСЂРѕ застосування запобіжного заходу Сѓ вигляді тримання РїС–Рґ вартою, РїСЂРѕ притягнення РґРѕ адміністративної або кримінальної відповідальності РѕСЃС–Р±, звільнених РІС–Рґ кримінальної або адміністративної відповідальності РІС–РґРїРѕРІС–РґРЅРѕ РґРѕ Закону України «РџСЂРѕ усунення негативних наслідків та недопущення переслідування та покарання РѕСЃС–Р± Р· РїСЂРёРІРѕРґСѓ РїРѕРґС–Р№, СЏРєС– мали місце РїС–Рґ час проведення РјРёСЂРЅРёС… зібрань» РІС–Рґ 29 січня 2014 СЂРѕРєСѓ, Закону України «РџСЂРѕ недопущення переслідування та покарання РѕСЃС–Р± Р· РїСЂРёРІРѕРґСѓ РїРѕРґС–Р№, СЏРєС– мали місце РїС–Рґ час проведення РјРёСЂРЅРёС… зібрань, та визнання такими, що втратили чинність, деяких законів України» РІС–Рґ 21 лютого 2014 СЂРѕРєСѓ.

РџРѕ-четверте, рішення Сѓ справах, РїРѕРІ’язаних Р· проведенням РІРёР±РѕСЂС–РІ РґРѕ Верховної Ради України СЃСЊРѕРјРѕРіРѕ скликання, скасуванням С—С…РЅС–С… результатів або позбавленням статусу народного депутата України РѕСЃРѕР±Рё, СЏРєР° була обрана народним депутатом України РґРѕ Верховної Ради України СЃСЊРѕРјРѕРіРѕ скликання.

РџРѕ-Рї’яте, рішення РїСЂРѕ надання дозволу РЅР° проведення слідчих (розшукових) РґС–Р№ та негласних слідчих (розшукових) РґС–Р№ стосовно РѕСЃС–Р±, СЏРєС– були учасниками масових акцій протесту РІ період Р· 21 листопада 2013 СЂРѕРєСѓ РґРѕ 21 лютого 2014 СЂРѕРєСѓ, Сѓ Р·РІ’СЏР·РєСѓ Р· С—С…РЅСЊРѕСЋ участю Сѓ таких акціях. Частини 6—9 статті 3 Закону законопроект РЅРµ чіпає.

Присяга під питанням

Пропонується внести корективи С– РІ процес формування складу РўРЎРљ. Так, РЅРµ РЈСЂСЏРґРѕРІРёР№ уповноважений Р· питань антикорупційної політики, Р° Кабінет Міністрів України Р·Р° поданням Міністерства юстиції України призначає Рї’ятьох членів — представників громадськості, СЏРєС– С” громадянами України та мають вищу юридичну освіту (ще Рї’ятьох призначає парламент — СЏРє С– РІ чинному законодавстві).

Частина 6 статті 4 Закону РїСЂРѕ відновлення РґРѕРІС–СЂРё обмежує РІ праві призначати РґРѕ складу РўРЎРљ народних депутатів України, обраних РґРѕ Верховної Ради України СЃСЊРѕРјРѕРіРѕ скликання. Законопроект лише обмежує РІ такому праві «РЅР°СЂРѕРґРЅРёС… депутатів України, повноваження СЏРєРёС… РЅРµ припинено».

РЇРє РІС–РґРѕРјРѕ, Р·Р° членами РўРЎРљ РЅР° час здійснення повноважень зберігаються статус та місце С—С…РЅСЊРѕС— постійної роботи, С– РЅР° цей період звільняються РІС–Рґ виконання СЃРІРѕС—С… РѕР±РѕРІ’СЏР·РєС–РІ Р·Р° РѕСЃРЅРѕРІРЅРёРј місцем роботи С–Р· збереженням загального та спеціального стажу. Проект Закону РїСЂРѕРїРѕРЅСѓС” зазначити, що РѕСЃРѕР±Рё «РјРѕР¶СѓС‚СЊ бути Р·Р° власним бажанням звільнені РІС–Рґ виконання СЃРІРѕС—С… РѕР±РѕРІ’СЏР·РєС–РІ». Також законопроектом пропонується встановити членам РўРЎРљ виплату щомісячного грошового забезпечення Сѓ СЂРѕР·РјС–СЂС– посадового окладу СЃСѓРґРґС– Верховного РЎСѓРґСѓ України.

Законопроектом пропонується доповнити С– статтю 6 Закону РїСЂРѕ відновлення РґРѕРІС–СЂРё щодо РїРѕСЂСЏРґРєСѓ діяльності та повноважень РўРЎРљ. «РЎСѓРґРґСЏ протягом РѕРґРЅРѕРіРѕ місяця Р·РѕР±РѕРІ’язаний надати голові СЃСѓРґСѓ відомості РїСЂРѕ здійснення РЅРёРј правосуддя Сѓ справах, РїС–Рґ час розгляду СЏРєРёС… виносилися рішення, передбачені статтею 3 цього Закону. Голова СЃСѓРґСѓ протягом РґРІРѕС… місяців Р·РѕР±РѕРІ’язаний надати РўРЎРљ відомості РїСЂРѕ прізвища, імена, РїРѕ батькові СЃСѓРґРґС–РІ, СЏРєС– працюють Сѓ СЃСѓРґС– та підлягають перевірці, Р° також надати РєРѕРїС–С— матеріалів СЃСѓРґРѕРІРёС… справ, РїС–Рґ час розгляду СЏРєРёС… виносилися рішення, передбачені статтею 3 цього Закону, якщо дані справи зберігаються Сѓ СЃСѓРґС– та раніше такі РєРѕРїС–С— РЅРµ надавалися РљРѕРјС–СЃС–С—», — йдеться Сѓ законопроекті. Інакше голові СЃСѓРґСѓ загрожує інкримінація порушення СЃСѓРґРґС–РІСЃСЊРєРѕС— РїСЂРёСЃСЏРіРё: «РќРµРґРѕС‚римання двомісячного строку, надання недостовірних відомостей, передбачених абзацом 5 частини 2 цієї статті, С” порушенням РїСЂРёСЃСЏРіРё СЃСѓРґРґС– головою СЃСѓРґСѓ».

РљСЂС–Рј того, законопроектом пропонується доповнити Закон РїСЂРѕ відновлення РґРѕРІС–СЂРё РЅРѕРІРѕСЋ статтею 71 РїСЂРѕ особливості діяльності Р’Р Р® С– Р’РљРљРЎ. Зокрема, зазначається, що здійснення РўРЎРљ перевірки С” підставою для залишення без розгляду подання РїСЂРѕ звільнення СЃСѓРґРґС– Р·Р° особливих обставин або припинення розгляду питання Р’Р Р®. Також здійснення РўРЎРљ перевірки С” підставою для РѕР±РѕРІ’СЏР·РєРѕРІРѕРіРѕ припинення дисциплінарного провадження щодо такого СЃСѓРґРґС– або РѕР±РѕРІ’СЏР·РєРѕРІРѕС— РІС–РґРјРѕРІРё Сѓ відкритті дисциплінарного провадження Р’Р Р®, Р’РљРљРЎ. Р† Рада, С– РљРѕРјС–СЃС–СЏ Р·РѕР±РѕРІ’язані надіслати РўРЎРљ отримані подання, скарги та матеріали. РљСЂС–Рј того, РІ цій же статті зазначається, що дисциплінарне стягнення РґРѕ СЃСѓРґРґС– РЅР° підставі РІРёСЃРЅРѕРІРєСѓ РўРЎРљ застосовується РЅРµ пізніше шести місяців Р· РґРЅСЏ отримання такого -рішення.

РЈ прикінцевих С– перехідних положеннях Закону РїСЂРѕ відновлення РґРѕРІС–СЂРё законопроектом пропонується врегулювати фінансове питання: «Р’идатки РЅР° утримання РўРЎРљ визначаються Сѓ Державному бюджеті України РІ складі видатків РЅР° утримання Вищої ради юстиції». Також говориться, що Р· РґРЅСЏ набуття чинності цим Законом повноваження обраних або призначених членів РўРЎРљ РЅРµ припиняються. Кабінет Міністрів України має право призначити РЅРѕРІРёС… членів РєРѕРјС–СЃС–С— Р· урахуванням РѕСЃС–Р±, СЏРєС– були раніше призначені РґРѕ С—С— складу РЈСЂСЏРґРѕРІРёРј уповноваженим Р· питань антикорупційної політики.

Повернутися до переліку розділу