hotline

Новини та повідомлення


Питання забезпечення охорони та підтримання громадського порядку в судах вирішується на законодавчому рівні

22.06.2018

21 червня 2018 СЂРѕРєСѓ Верховна Рада України розглянула внесений Президентом України Петром Порошенком проект Закону РїСЂРѕ внесення Р·РјС–РЅ РґРѕ Закону України «РџСЂРѕ судоустрій С– статус СЃСѓРґРґС–РІ» Сѓ Р·РІ’СЏР·РєСѓ Р· прийняттям Закону України «РџСЂРѕ Вищий антикорупційний СЃСѓРґ» (реєстраційний номер 7441 РІС–Рґ 22 РіСЂСѓРґРЅСЏ 2017 СЂРѕРєСѓ).

Законопроектом запропоновано статтю 160 Закону України «РџСЂРѕ судоустрій С– статус СЃСѓРґРґС–РІ» (забезпечення РѕС…РѕСЂРѕРЅРё та підтримання громадського РїРѕСЂСЏРґРєСѓ РІ судах) замінити главою 4 «РЎР»СѓР¶Р±Р° СЃСѓРґРѕРІРѕС— РѕС…РѕСЂРѕРЅРё».

У такий спосіб запропоновано детально врегулювати питання забезпечення охорони та підтримання громадського порядку в судах, статусу, повноважень Служби судової охорони, проходження служби у Службі судової охорони, спеціальних звань та соціального захисту співробітників Служби судової охорони тощо.

Зокрема, визначено, що підтримання громадського порядку в суді, припинення проявів неповаги до суду, а також охорону приміщень суду, органів та установ системи правосуддя, виконання функцій щодо державного забезпечення особистої безпеки суддів та членів їхніх сімей, працівників суду, забезпечення у суді безпеки учасників судового процесу здійснюватиме Служба судової охорони.

Згідно із законопроектом за статусом Служба судової охорони є державним органом у системі правосуддя для забезпечення охорони та підтримання громадського порядку в судах.

Служба судової охорони підзвітна Вищій раді правосуддя та підконтрольна Державній судовій адміністрації України.

Керівництво діяльністю Служби судової охорони здійснює Голова Служби судової охорони, який призначається на посаду за результатами відкритого конкурсу і звільняється з посади Вищою радою правосуддя.

Пропонується, що Служба судової охорони складатиметься з центрального органу управління та територіальних підрозділів Служби, граничну чисельність яких затверджуватиме Державна судова адміністрація України.

Законопроектом визначено повноваження Служби СЃСѓРґРѕРІРѕС— РѕС…РѕСЂРѕРЅРё, зокрема: забезпечення РїСЂРѕРїСѓСЃРєСѓ РѕСЃС–Р± РґРѕ Р±СѓРґРёРЅРєС–РІ (приміщень) СЃСѓРґС–РІ, органів та установ системи правосуддя та РЅР° С—С… територію транспортних засобів; підтримання та реагування РЅР° порушення громадського РїРѕСЂСЏРґРєСѓ РїСЂРё розгляді справ СЃСѓРґРѕРј, вживання заходів щодо припинення РїСЂРѕСЏРІС–РІ неповаги РґРѕ СЃСѓРґСѓ; здійснення заходів Р· РѕС…РѕСЂРѕРЅРё, забезпечення недоторканності та цілісності приміщень СЃСѓРґС–РІ, органів С– установ системи правосуддя, недоторканності та цілісності розташованого Сѓ таких приміщеннях майна, запобігання, недопущення чи припинення протиправних РґС–Р№ щодо РЅСЊРѕРіРѕ; здійснення заходів С–Р· запобігання загрозам особистій безпеці СЃСѓРґРґС–РІ, членів С—С…РЅС–С… сімей, працівників СЃСѓРґСѓ, Р° також Сѓ СЃСѓРґС– – учасників СЃСѓРґРѕРІРѕРіРѕ процесу, виявлення та нейтралізації таких загроз; вживання Сѓ разі надходження РІС–Рґ СЃСѓРґРґС– РІС–РґРїРѕРІС–РґРЅРѕС— заяви необхідних заходів для забезпечення безпеки СЃСѓРґРґС–, членів Р№РѕРіРѕ СЃС–Рј’С—; реагування РІ межах наданих законом повноважень РЅР° протиправні РґС–С—, РїРѕРІ’язані С–Р· посяганням РЅР° СЃСѓРґРґС–РІ, членів С—С…РЅС–С… сімей, працівників СЃСѓРґСѓ, учасників СЃСѓРґРѕРІРѕРіРѕ процесу.

Також законопроектом визначено обсяг прав, які надаються Службі судової охорони та її співробітникам для здійснення покладених на них повноважень, а саме:

вимагати РІС–Рґ РѕСЃС–Р±, СЏРєС– входять РґРѕ приміщень СЃСѓРґСѓ, органів та установ системи правосуддя, пред’явлення документа, що посвідчує РѕСЃРѕР±Сѓ;

перевіряти у осіб, які входять до приміщень суду, органів і установ системи правосуддя, документи, що посвідчують особу, та за наявності обґрунтованих підстав вважати, що перебування особи у приміщенні суду, органу, установи системи правосуддя створює загрозу безпеці суддів, працівників апарату суду, органів і установ системи правосуддя, порушення громадського порядку, обмежувати допуск таких осіб до приміщень суду, органів і установ системи правосуддя;

здійснювати поверхневу перевірку осіб, які входять до приміщень суду, органів та установ системи правосуддя, шляхом їх візуального огляду та огляду їхніх речей, проведення по поверхні вбрання осіб спеціальним приладом або засобом;

затримувати осіб, які незаконно проникли або намагаються незаконно проникнути до приміщень суду, органів та установ системи правосуддя, перевіряти у них документи, що посвідчують особу, здійснювати у встановленому законом порядку особистий огляд затриманих та огляд їхніх речей, які є при них, і передавати їх правоохоронним органам;

не допускати громадян до окремих приміщень суду, органів та установ системи правосуддя, вимагати від них залишатися на конкретних місцях або залишити їх, тимчасово обмежувати фактичне володіння річчю, якщо це необхідно для забезпечення громадського порядку в суді, забезпечення особистої безпеки суддів та членів їхніх сімей, працівників суду, безпеки учасників судового процесу;

використовувати інформаційні ресурси РІ РїРѕСЂСЏРґРєСѓ, установленому для Національної поліції України Законом України «РџСЂРѕ Національну поліцію», одержувати РІ установленому РїРѕСЂСЏРґРєСѓ РІС–Рґ керівників органів державної влади України, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій незалежно РІС–Рґ форми власності Р·Р° РїРёСЃСЊРјРѕРІРёРј запитом Голови Служби або Р№РѕРіРѕ заступників відомості, необхідні для здійснення покладених РЅР° Службу повноважень;

вживати заходів з метою запобігання протиправним посяганням на суддів, членів їхніх сімей, працівників суду, умисному пошкодженню або знищенню майна суду, органів і установ системи правосуддя;

застосовувати технічні прилади і технічні засоби, що мають функції фото- і кінозйомки, відеозапису, засоби фото- і кінозйомки, відеозапису;

оглядати територію, будинки, приміщення суду, органів і установ системи правосуддя;

залучати за погодженням з керівниками правоохоронних та інших державних органів їх працівників, співробітників, військовослужбовців, технічні та інші засоби;

застосовувати Р·Р±СЂРѕСЋ, заходи фізичного впливу та спеціальні засоби РІ РїРѕСЂСЏРґРєСѓ та випадках, визначених законами України «РџСЂРѕ Національну поліцію» та «РџСЂРѕ РѕС…РѕСЂРѕРЅРЅСѓ діяльність».

До кандидатів РЅР° посади співробітників Служби СЃСѓРґРѕРІРѕС— РѕС…РѕСЂРѕРЅРё будуть застосовуватись РІРёРјРѕРіРё, передбачені Законом України «РџСЂРѕ Національну поліцію» для кандидатів РЅР° службу РІ поліції. Спеціальні кваліфікаційні РІРёРјРѕРіРё РґРѕ кандидатів РЅР° посади співробітників Служби СЃСѓРґРѕРІРѕС— РѕС…РѕСЂРѕРЅРё визначатимуться Головою Служби.

Також законопроектом пропонується встановити спеціальні звання співробітників Служби судової охорони (від рядового до генерала Служби судової охорони) та визначити строки вислуги у спеціальних званнях.

Крім того, законопроектом запропоновано врегулювати питання соціального захисту співробітників Служби судової охорони.

 

Управління інформації
та забезпечення комунікаційної діяльності

Повернутися до переліку розділу