hotline
 kor

Новини та повідомлення


Міжнародні експерти розповіли про практику використання електронного документообігу в роботі рад юстиції та інших судових органів країн-членів Європейського Союзу

16.02.2018

РЈ рамках дводенного семінару TAIEX РЅР° тему «Р’ивчення кращих практик застосування електронного документообігу РІ роботі рад юстиції та СЃСѓРґРѕРІРёС… процесах» 15 лютого 2018 СЂРѕРєСѓ фахівці Р· інформаційних технологій країн Естонії, Латвії, Португалії та Іспанії ділилися РґРѕСЃРІС–РґРѕРј впровадження інформаційних систем електронного документообігу.

Загальні принципи, що визначають існування усіх інформаційних систем Естонії норми законодавства, які регулюють їх функціонування, та приклади роботи інформаційної системи Міністерства юстиції Естонії, розкрив керівник управління правозастосування інформаційних систем Центру реєстрів та інформаційних систем Естонії Евар Сомер.

Експерт наголосив, що всі починання щодо втілення інформаційних систем повинні чітко регулюватися законодавством. Без відповідного закону в Естонії неможливо створити та профінансувати будь-яку інформаційну систему.

РЈ законі, СЏРєРёР№ визначає правове поле функціонування СЃСѓРґС–РІ, закріплено поняття та РѕСЃРЅРѕРІРЅС– засади використання інформаційної системи. РќР° РѕСЃРЅРѕРІС– законодавчо закріплених РЅРѕСЂРј використання інформаційної системи РІ Естонії розробляється статут інформаційної системи СЃСѓРґС–РІ, Сѓ СЏРєРѕРјСѓ визначаються РІСЃС– операційні питання стосовно С—С— функціонування, права та РѕР±РѕРІ’СЏР·РєРё користувачів системи, правила архівації інформації. Також С” РґРІР° декрети Міністерства юстиції Естонії, СЏРєС– регулюють окремі аспекти діяльності адміністративного департаменту СЃСѓРґСѓ та подання інформації РґРѕ СЃСѓРґС–РІ.

Стаття 57 Кодексу цивільних проваджень Естонії визначає випадки застосування інформаційної системи. У Кодексі вказано, що за умови внесення певних документів до інформаційної системи вони повністю заміняють паперову оригінальну версію.

Відповідальність за функціонування цієї інформаційної системи покладено на Міністерство юстиції Естонії. Усі інформаційні системи інших сфер діяльності Естонії регулюються подібними статутами.

Зокрема, правила подання документів до суду регулюються спеціальним указом Міністерства юстиції Естонії, яким визначаються чіткі вимоги до підготовки різних видів файлів та їх розмірів. Це дає змогу обмежити кількість інформації, що надходить до судів. У разі розгляду цивільних та адміністративних проваджень інтерфейс системи має бути доступний для усіх користувачів.

РџСЂРѕРєСѓСЂРѕСЂ-координатор (РЎСѓРґ Західного Лісабону, Португалія) Плачідо РљРѕРЅРґРµ Фернандес РїС–Рґ час презентації акцентував увагу РЅР° практичних питаннях запровадження систем електронного документообігу Р· використанням РґРѕСЃРІС–РґСѓ роботи РІ РѕРґРЅРѕРјСѓ С–Р· СЃСѓРґС–РІ Португалії.  Р•РєСЃРїРµСЂС‚ зауважив, що процес запровадження електронного документообігу РІ Португалії розпочався близько десяти СЂРѕРєС–РІ тому. РЈСЃС–С… стратегічних цілей було досягнуто завдяки командній роботі.

Р’С–РЅ зазначив, що електронний документообіг РІ судах Португалії С”  Р±С–льш розвинутим, РЅС–Р¶ Сѓ радах юстиції.  Р’одночас РЅР° СЃСЊРѕРіРѕРґРЅС– РЅРµ РІСЃС– функції  Р’ищої ради юстиції Португалії охоплені електронними технологіями.

Так, у судах Португалії функціонує досить проста система електронного документообігу, яка не охоплює ключових напрямів діяльності Вищої ради прокурорів Португалії і залишається неінтегрованою у загальну електронну систему. Однак у країні використовуються інформаційні системи у тих сферах, які є більш складними для управління через великий обсяг інформації, що міститься у них.

РЈ рамках СЃСѓРґРѕРІРѕС— реформи, СЏРєР° розпочата Сѓ 2014 році та триває РґРѕ цього часу, передбачено створення спеціалізованої  системи, ближчої РґРѕ громадян. Найбільшими проблемами РЅР° шляху впровадження інновацій була ментальність людей – адміністративних працівників, РїСЂРѕРєСѓСЂРѕСЂС–РІ, СЃСѓРґРґС–РІ, Р° також недостатня кількість обладнання, високошвидкісних систем та РЅРёР·СЊРєРёР№ рівень підготовки працівників.

Про передумови переходу від паперового до електронного документообігу Латвії, законодавчу базу, технічні вимоги та досвід країни щодо розроблення інформаційних систем розповів експерт відділу проектного менеджменту та міжнародного співробітництва Судової адміністрації Латвії Яніс Руська.

Процес переведення документів в електронний формат в Латвії розпочався ще у 1998 році з використання програмного забезпечення для реєстрації кореспонденції. На сьогодні використовуються 12 функціональних блоків для підтримки судових процесів.

Яніс Руська розповів про функціонування інформаційної системи в судах та судовий веб-портал, в якому створено можливості для роботи всіх користувачів.

Веб-портал РїС–Рґ’єднаний РґРѕ СЃСѓРґРѕРІРѕС— інформаційної системи С– дає можливість громадськості отримувати інформацію та електронні послуги. Наприклад, послуга «РњРѕСЏ справа» дає Р·РјРѕРіСѓ заінтересованій РѕСЃРѕР±С– отримати РІСЃСЋ інформацію щодо СЃСѓРґРѕРІРѕС— справи, учасником СЏРєРѕС— РІРѕРЅР° С”. Веб-портал містить електронні додатки, завдяки СЏРєРёРј відбувається подання документів РґРѕ СЃСѓРґСѓ, Р° також Сѓ РЅСЊРѕРјСѓ представлені РІСЃС– рішення СЃСѓРґСѓ РІ анонімному варіанті, модуль статистики, РІ СЏРєРѕРјСѓ дані узагальнюються інформаційною системою автоматично.

РќР° РґСѓРјРєСѓ експерта, РѕСЃРЅРѕРІРЅРёРјРё проблемами існуючої СЃСѓРґРѕРІРѕС— інформаційної системи Латвії С” С—С— перевантаження СЂС–Р·РЅРёРјРё функціями, наявність дублікатів даних, зменшення кількості програмістів, СЏРєС– досконало знають ці технології, Р° також потребує оновлення програма  FoxPro − РѕСЃРЅРѕРІРё функціонування інформаційної системи, СЏРєРµ РЅРµ відбувалося вже більше десяти СЂРѕРєС–РІ.

Експерт зауважив, що РЅР° СЃСЊРѕРіРѕРґРЅС– РѕСЃРЅРѕРІРЅРѕСЋ метою С” створення РЅРѕРІРѕС— СЃСѓРґРѕРІРѕС— інформаційної системи Латвії, СЏРєР° Р± давала можливість здійснювати документообіг виключно РІ електронній формі. Зазначене дасть Р·РјРѕРіСѓ запровадити міграцію СѓСЃС–С… СЃСѓРґРѕРІРёС… рішень Р· використанням РЅРѕРІРёС… сучасних технологій, скоротити видатки РЅР° утримання паперового документообігу та час проходження справи РІС–Рґ поліції РґРѕ СЃСѓРґСѓ. Досягнення поставленої мети можливе Р·Р° СѓРјРѕРІРё розроблення інтегрального продукту, спільного для РІСЃС–С… інформаційних систем, РѕР±’єднаних РІ РѕРґРЅСѓ платформу, СЏРєР° РїРѕРІ’язуватиме РјС–Р¶ СЃРѕР±РѕСЋ СѓСЃС– електронні системи. Проект передбачає інтеграцію інформації поліції, СЃСѓРґС–РІ, прокуратури та пенітенціарної служби. РќР° РґСѓРјРєСѓ експерта, для створення такої системи потрібно подолати багато викликів, роблячи акценти РЅР° юридичних та технологічних аспектах С—С— впровадження та функціонування.

Під час презентацій експерти подякували за запрошення і можливість поділитися досвідом запровадження судових та інших інформаційних систем, а також висловили сподівання щодо подальшого співробітництва в рамках проведення судових реформ.

 

Управління інформації
та забезпечення комунікаційної діяльності

Фотогалерея

Повернутися до переліку розділу