Новини та повідомлення


Вища рада правосуддя вимагає від Телеканалу новин «24» спростувати неправдиву інформацію

25.04.2017

24 квітня 2017 СЂРѕРєСѓ Сѓ програмі «РќР°С€С– гроші Р· Денисом Бігусом», Р° саме розслідуванні Марини Ансіфорової «Р§Р°СЃ РґРѕРґРѕРјСѓ» (Телеканал РЅРѕРІРёРЅ «24»)  було оприлюднено недостовірну інформацію РїСЂРѕ діяльність членів Вищої  ради правосуддя.

Управління інформації та забезпечення комунікаційної діяльності секретаріату Вищої ради правосуддя звертається до керівництва телеканалу з вимогою використовувати у підготовці сюжетів телепрограм лише перевірені факти, а також спростувати недостовірну інформацію або надати Вищій раді правосуддя можливість спростувати недостовірну інформацію у вказаній телепрограмі.

РџРѕ-перше, автор сюжету вказала Сѓ програмі, що час роботи членів Дисциплінарних палат завершується Рѕ першій РіРѕРґРёРЅС– РґРЅСЏ. Цитуємо: «Р§Р»РµРЅРё Вищої ради правосуддя, СЏРєС– мають розглядати скарги РЅР° СЃСѓРґРґС–РІ, займаються цим лише 4 РіРѕРґРёРЅРё РЅР° день. РџСЂРё цьому заробітна плата члена Р’Р Рџ складає близько 200 тисяч гривень РЅР° місяць».

 РўР°РєРµ твердження РЅРµ відповідає дійсності С– наведені Сѓ сюжеті аргументи РЅРµ свідчать РїСЂРѕ порушення членами Вищої ради правосуддя внутрішнього трудового СЂРѕР·РїРѕСЂСЏРґРєСѓ, РІС–РґРїРѕРІС–РґРЅРѕ РґРѕ СЏРєРѕРіРѕ робочий час органу триває Р· 9:00 РґРѕ 18:00.

По-друге, звертаємо увагу, що засідання Дисциплінарних палат та Вищої ради правосуддя не вичерпують всього обсягу діяльності членів Ради.

Лише підготовка дисциплінарної справи РґРѕ розгляду РЅР° засіданні Дисциплінарної палати РІС–РґРїРѕРІС–РґРЅРѕ РґРѕ статті 48 Закону України «РџСЂРѕ Вищу раду правосуддя» включає: здійснення запитів та Р·Р±С–СЂ додаткової інформації С– документів, матеріалів, пояснень СЃСѓРґРґС– та скаржника, ознайомлення Р· СЃСѓРґРґС–РІСЃСЊРєРёРј РґРѕСЃСЊС”, визначення СЃРІС–РґРєС–РІ чи інших РѕСЃС–Р±, СЏРєС– підлягають виклику або запрошенню взяти участь Сѓ засіданні, тощо.

Р’С–РґРїРѕРІС–РґРЅРѕ РґРѕ статті 20 Закону України «РџСЂРѕ Вищу раду правосуддя» член Вищої ради правосуддя, СЏРєРёР№ персонально голосує Р·Р° рішення Дисциплінарної палати чи Вищої ради правосуддя, Р·РѕР±РѕРІ’язаний  ознайомитися Р· СѓСЃС–РјР° матеріалами, що стосуються питань РїРѕСЂСЏРґРєСѓ денного засідань Вищої ради правосуддя, органів Вищої ради правосуддя, РґРѕ складу СЏРєРёС… РІС–РЅ входить, наводити СЃРІРѕС— мотиви та міркування, Р° також подавати додаткові документи Р· питань, що розглядаються; вносити пропозиції щодо проектів рішень Вищої ради правосуддя, брати участь РІ ухваленні рішень, Сѓ визначених цим Законом випадках висловлювати РїРёСЃСЊРјРѕРІРѕ окрему РґСѓРјРєСѓ щодо рішень Вищої ради правосуддя чи С—С— органів, РґРѕ складу СЏРєРёС… РІС–РЅ входить.

По-третє, здійснення дисциплінарних проваджень не є єдиним повноваженням Вищої ради правосуддя.

Р’С–РґРїРѕРІС–РґРЅРѕ РґРѕ статті 3 Закону України «РџСЂРѕ Вищу раду правосуддя»  Р’ища рада правосуддя:

1) вносить подання про призначення судді на посаду;

2) ухвалює рішення стосовно порушення суддею чи прокурором вимог щодо несумісності;

3) забезпечує здійснення дисциплінарним органом дисциплінарного провадження щодо судді;

4) утворює органи для розгляду справ щодо дисциплінарної відповідальності суддів;

5) розглядає скарги на рішення відповідних органів про притягнення до дисциплінарної відповідальності судді чи прокурора;

6) ухвалює рішення про звільнення судді з посади;

7) надає згоду на затримання судді чи утримання його під вартою чи арештом;

8) ухвалює рішення про тимчасове відсторонення судді від здійснення правосуддя;

9) вживає заходів щодо забезпечення авторитету правосуддя та незалежності суддів;

10) ухвалює рішення про переведення судді з одного суду до іншого, рішення про відрядження судді до іншого суду того самого рівня і спеціалізації;

11) ухвалює рішення про припинення відставки судді;

12) погоджує кількість суддів у суді;

13) затверджує Положення про Єдину судову інформаційну (автоматизовану) систему, Положення про Державну судову адміністрацію України та типове положення про її територіальні управління, Положення про Службу судової охорони, Положення про проведення конкурсів для призначення на посади державних службовців у судах, органах та установах системи правосуддя, Положення про Комісію з питань вищого корпусу державної служби в системі правосуддя, Порядок ведення Єдиного державного реєстру судових рішень;

14) погоджує Типове положення про апарат суду, Положення про порядок створення та діяльності служби судових розпорядників;

15) надає РѕР±РѕРІ’СЏР·РєРѕРІС– РґРѕ розгляду консультативні РІРёСЃРЅРѕРІРєРё щодо законопроектів Р· питань утворення, реорганізації чи ліквідації СЃСѓРґС–РІ, судоустрою С– статусу СЃСѓРґРґС–РІ, узагальнює пропозиції СЃСѓРґС–РІ, органів та установ системи правосуддя стосовно законодавства щодо С—С… статусу та функціонування, судоустрою С– статусу СЃСѓРґРґС–РІ;

16) здійснює функції головного розпорядника коштів Державного бюджету України щодо фінансового забезпечення своєї діяльності; бере участь у визначенні видатків Державного бюджету України на утримання судів, органів та установ системи правосуддя;

17) затверджує за поданням Державної судової адміністрації України нормативи кадрового, фінансового, матеріально-технічного та іншого забезпечення судів;

18) погоджує в установленому порядку перерозподіл бюджетних видатків між судами, крім Верховного Суду;

19) призначає на посаду та звільняє з посади Голову Державної судової адміністрації України, його заступників;

20) визначає за поданням Голови Державної судової адміністрації України граничну чисельність працівників Державної судової адміністрації України, у тому числі її територіальних управлінь;

21) Р·РґС–Р№СЃРЅСЋС” інші повноваження, визначені цим Законом та Р—аконом України «РџСЂРѕ судоустрій С– статус СЃСѓРґРґС–РІ».

Вища рада правосуддя РІ Р·РІ’СЏР·РєСѓ С–Р· реалізацією визначених законом повноважень бере участь Сѓ міжнародному співробітництві, Сѓ тому числі взаємодіє Р· іноземними закладами, установами та організаціями Р· питань правосуддя, може бути членом РІС–РґРїРѕРІС–РґРЅРёС… міжнародних асоціацій.

Вища рада правосуддя може залучати для виконання допоміжних і консультативних функцій органи суддівського самоврядування, установи та організації, суддів, суддів у відставці, адвокатів, прокурорів та інших спеціалістів, Громадську раду доброчесності за їхньою згодою на громадських засадах.

Таким чином, висновок автора сюжету про те, що діяльність члена Вищої ради правосуддя обмежується участю у засіданні Ради чи її органів, свідчить про незнання чинного законодавства, непрофесійність та намагання безпідставно дискредитувати роботу конституційного органу державної влади та суддівського врядування, який діє в Україні на постійній основі для забезпечення незалежності судової влади, її функціонування на засадах відповідальності, підзвітності перед суспільством.

РџРѕ-четверте, звертаємо увагу керівників телеканалу РЅР°  невідповідність дійсності викладених Сѓ програмі фактів РїСЂРѕ кількість розглянутих дисциплінарних справ стосовно СЃСѓРґРґС–РІ, що виносили рішення проти активістів Майдану. РЈ програмі автор зазначив, що Р· червня 2016 СЂРѕРєСѓ Вища рада правосуддя розглянула лише 35 скарг С–Р· 300, зробивши наголос РЅР° закінченні Р·Р° РґРІР° місяці строків розгляду цієї категорії справ.

РџСЂРё цьому питання строків розгляду цієї категорії справ Сѓ сюжеті та Сѓ друкованій версії викладено некоректно. Зокрема, Сѓ публікації Р·Р° телесюжетом (електронне посилання: http://24tv.ua/chas_dodomu_za_sotni_tisyach_griven_chinovniki_pratsyuyut_kilka_godin_na_den_n810147) вказано  таке: «Р—Р° інформацією журналістів програми, Сѓ 90 % випадків РЅР° засіданнях того тижня Р’Р Рџ відмовляла Сѓ відкритті дисциплінарних проваджень, РІ той час СЏРє строки притягнення минають Р·Р° РґРІР° місяці».

З цієї цитати слідує, що Дисциплінарні палати Вищої ради правосуддя безпідставно, до завершення строку притягнення до відповідальності судді, відмовляли у відкритті дисциплінарних справ.

Звертаємо увагу авторів програми, що всі рішення Дисциплінарних палат є мотивованими і ґрунтуються на нормах чинного законодавства. Усі рішення оприлюднені на офіційному сайті Вищої ради правосуддя та знаходяться у безперешкодному доступі.

Інформація щодо кількості розглянутих Вищою радою правосуддя дисциплінарних справ, зокрема  стосовно СЃСѓРґРґС–РІ, СЏРєС– виносили рішення проти активістів Майдану (загалом Р· 2015 РїРѕ 2017 СЂРѕРєРё Вищою радою правосуддя було розглянуто 616 дисциплінарних проваджень), СЂРµРіСѓР»СЏСЂРЅРѕ оприлюднюється РЅР° офіційному веб-сайті Вищої ради правосуддя.

Ще раз інформуємо, що  Сѓ  2015 СЂРѕС†С– РЅР° розгляд Вищої ради юстиції було передано 41 РІРёСЃРЅРѕРІРѕРє Тимчасової спеціальної РєРѕРјС–СЃС–С— Р· перевірки СЃСѓРґРґС–РІ СЃСѓРґС–РІ загальної юрисдикції (далі – РўРЎРљ) РїСЂРѕ наявність ознак порушення РїСЂРёСЃСЏРіРё Сѓ РґС–СЏС… 46 СЃСѓРґРґС–РІ.

Р—Р° РІСЃС–РјР° висновками  РўРЎРљ Вищою радою юстиції було відкрито дисциплінарні справи, Сѓ 28 Р· цих дисциплінарних справ Рада прийняла остаточні рішення, Р· РЅРёС…: 20 – внести подання РїСЂРѕ звільнення Сѓ Р·РІ’СЏР·РєСѓ Р· порушенням РїСЂРёСЃСЏРіРё СЃСѓРґРґС–, 7 – відмовити Сѓ внесенні подання (6 – направити РґРѕ Р’РљРљРЎ України); 1 – залишити без розгляду та направити РґРѕ Р’РљРљРЎ України.

У 2016 році за результатами розгляду заяв, переданих ТСК, Вищою радою юстиції прийнято 43 рішення про відкриття дисциплінарної справи стосовно 45 суддів.

За результатами розгляду дисциплінарних справ, відкритих за заявами, що надійшли від ТСК, Вища рада юстиції прийняла:

-   2 рішення щодо РІРЅРµСЃРµРЅРЅСЏ подання РїСЂРѕ звільнення Р·Р° порушення РїСЂРёСЃСЏРіРё РґРІРѕС… СЃСѓРґРґС–РІ (СЃСѓРґРґС– Шевченківського районного СЃСѓРґСѓ міста Києва Волокітіної Наталії Борисівни та СЃСѓРґРґС– Печерського районного СЃСѓРґСѓ міста Києва Царевич Оксани Ігорівни; указами Президента України РІС–Рґ 29 вересня 2016 СЂРѕРєСѓ в„– 423/2016 та в„– 425/2016 цих СЃСѓРґРґС–РІ звільнено Р· посад Сѓ Р·РІ’СЏР·РєСѓ Р· порушенням РїСЂРёСЃСЏРіРё СЃСѓРґРґС–);

-   1 рішення стосовно 1 СЃСѓРґРґС– щодо РІС–РґРјРѕРІРё Сѓ внесенні подання РїСЂРѕ звільнення СЃСѓРґРґС– Р· посади Р·Р° порушення РїСЂРёСЃСЏРіРё;

-   1 рішення стосовно 1 СЃСѓРґРґС– РїСЂРѕ припинення дисциплінарного провадження.

Після розгляду заяв,  РїРµСЂРµРґР°РЅРёС… РўРЎРљ, Вищою радою юстиції було прийнято:

-  2 рішення стосовно 3 СЃСѓРґРґС–РІ РїСЂРѕ повернення без розгляду заяв;

-  2 рішення стосовно 2 СЃСѓРґРґС–РІ РїСЂРѕ направлення заяв РґРѕ Вищої кваліфікаційної РєРѕРјС–СЃС–С— СЃСѓРґРґС–РІ України;

-  17 рішень стосовно 24 СЃСѓРґРґС–РІ РїСЂРѕ залишення без розгляду заяв;

-  63 рішення стосовно 124 СЃСѓРґРґС–РІ РїСЂРѕ РІС–РґРјРѕРІСѓ Сѓ відкритті дисциплінарної справи.

РЈ 2017 році (станом РЅР° 1 квітня) Дисциплінарними палатами розглянуто 78 матеріалів. Прийнято рішення РїСЂРѕ РІС–РґРјРѕРІСѓ Сѓ відкритті дисциплінарної справи Р·Р° переданими РўРЎРљ заявами – 24 рішення стосовно 28 СЃСѓРґРґС–РІ.

Прийнято рішення РїСЂРѕ відкриття дисциплінарної справи Р·Р° переданими РўРЎРљ заявами – 45 рішень стосовно 50 СЃСѓРґРґС–РІ.

Прийнято рішення Сѓ дисциплінарних справах Р·Р° переданими РўРЎРљ заявами – 35 рішень стосовно 44 СЃСѓРґРґС–РІ, Р· РЅРёС…:

тимчасо відсторонити РІС–Рґ здійснення правосуддя (РІС–Рґ РѕРґРЅРѕРіРѕ РґРѕ шести місяців) – 2 СЃСѓРґРґС–РІ;

внести подання РїСЂРѕ звільнення – 13 СЃСѓРґРґС–РІ;

відмовити Сѓ притягненні РґРѕ дисциплінарної відповідальності – 29 СЃСѓРґРґС–РІ.

РџРѕ-Рї’яте, звертаємо також вашу увагу, що СЂРѕР·РјС–СЂ заробітної плати членів Вищої ради правосуддя визначений Сѓ Законі України «РџСЂРѕ Вищу раду правосуддя».  

Згідно з частиною другою статті 21 зазначеного Закону розмір винагороди члена Вищої ради правосуддя встановлюється у розмірі посадового окладу судді Верховного Суду з коефіцієнтом 1,5. Розмір винагороди члена Вищої ради правосуддя, який є суддею, дорівнює сумі його суддівської винагороди, якщо така сума перевищує розмір посадового окладу судді Верховного Суду з коефіцієнтом 1,5.

Частиною третьою статті 135 Закону України «РџСЂРѕ судоустрій С– статус СЃСѓРґРґС–РІ» визначено базовий СЂРѕР·РјС–СЂ посадового окладу СЃСѓРґРґС– Верховного РЎСѓРґСѓ – 75 прожиткових РјС–РЅС–РјСѓРјС–РІ для працездатних РѕСЃС–Р±, СЂРѕР·РјС–СЂ СЏРєРѕРіРѕ встановлено РЅР° 1 січня календарного СЂРѕРєСѓ. РљСЂС–Рј того, частиною четвертою цієї РЅРѕСЂРјРё передбачено, що РґРѕ базового СЂРѕР·РјС–СЂСѓ посадового окладу, визначеного частиною третьою цієї статті, додатково застосовується регіональний коефіцієнт 1,25, якщо СЃСѓРґРґСЏ Р·РґС–Р№СЃРЅСЋС” правосуддя Сѓ СЃСѓРґС–, що розташований Сѓ населеному пункті Р· кількістю населення щонайменше РѕРґРёРЅ мільйон РѕСЃС–Р±.

Р’С–РґРїРѕРІС–РґРЅРѕ РґРѕ статті 7 Закону України «РџСЂРѕ Державний бюджет України РЅР° 2017 СЂС–Рє» СЂРѕР·РјС–СЂ прожиткового РјС–РЅС–РјСѓРјСѓ для працездатних РѕСЃС–Р± Р· 1 січня 2017 СЂРѕРєСѓ становить 1600 гривень.

Вважаємо, що наведені факти свідчать РїСЂРѕ те, що викладена РІ програмі інформація С”  РЅРµРїСЂР°РІРґРёРІРѕСЋ та РЅР° підставі статті 277 Цивільного кодексу України має бути невідкладно спростована.

Управління інформації

та забезпечення комунікаційної діяльності

Повернутися до переліку розділу